גפני איים: "יווצר נתק בין משרד האוצר לוועדת הכספים"

יו"ר ועדת הכספים נוכח העדר מענה לעסקים הסובלים מחובות אבודים בעזה: "הולך להיות נתק בין משרד האוצר לוועדת הכספים, אתם לא תעשו צחוק מזה" | במהלך הדיון התברר כי לא ניתן פתרון לאובדן המשמעותי של עלויות הסחורות ואובדן התשלומים

ח"כ משה גפני מוביל ישיבת ועדת כספים | צילום: יונתן סינדל/פלאש90

יו"ר ועדת הכספים נוכח העדר מענה לעסקים הסובלים מחובות אבודים בעזה: "הולך להיות נתק בין משרד האוצר לוועדת הכספים, אתם לא תעשו צחוק מהדבר הזה"

ועדת הכספים קיימה היום (ב') דיון נוסף בנושא חובות אבודים – החזר מס ופיצוי בעקבות מצב הלחימה-חרבות ברזל.

כזכור בדיונים הקודמים עלה כי עסקים שונים שקיימו בעידוד המדינה פעילות עסקית מול עסקים שונים בעזה, סובלים מאובדן סחורות ותשלומים המוערכים בעשרות עד מאות מיליוני שקלים, כאשר לא ניתן מענה מלא לכך במסגרת מסלולי הפיצויים הקיימים. עוד עלה כי אותם עסקים נדרשים לתשלומי מע"מ בגין פעילות שכלל לא קיבלו תשלום בגינה.

במהלך הדיון הוצג כי לעניין סוגיית המע"מ ניתן פתרון לכלל העסקים שפנו לאוצר, אך מעבר לכך לא ניתן פתרון לאובדן המשמעותי יותר, בגין עלויות הסחורות ואובדן התשלומים.

באוצר שבו והציגו את המענים הקיימים במסגרת מסלולי הפיצויים הקיימים, ואילו נציגי העסקים הציגו כי חלק מהעסקים כבר בקריסה ואחרים בקשיים נוכח אובדן ההכנסה והסחורות, כאשר מסלולי הפיצויים אינם מהווים מענה מספק.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני מתח ביקורת על תשובת האוצר: "אנחנו מברכים על המענה שניתן בנוגע למע"מ, אבל אנחנו דורשים מענה לחלק היותר בעייתי בסוגיה, וזה החובות האבודים. אנשים ועסקים נשארים עם חובות, בדיון על מתן הפיצויים מחר אעלה את זה מחדש, אני מבקש לומר לאנשים במשרד האוצר, הולך להיות נתק בין משרד האוצר לוועדת הכספים, אתם לא תעשו צחוק מהדבר הזה. יהיה נתק בין המשרד לבין הוועדה".

ח"כ ולדימיר בליאק: "אנחנו דנים בזה זו הפעם השלישית, אנחנו מצפים למענה אחר, לא בשביל שתחזרו על תשובה כזו אנחנו מקיימים את הדיונים, כנראה שיש מי שלא רוצה שיהיה מסחר כזה".

כתיבת תגובה